.....Deficienta motorie 
Aria deficientei motorie este larga si este datorata atat factorilor congenitali, cat si celor dobanditi, si include sistemul nervos si pe cel muscualro-scheletic de unde provin paralizia cerebrala, vatamarea creierului, vatamarea coloanei vertebrale, boli neuromusculare, etc.Aceste conditii asociate cu deficientele motorii includ: slabire a muschilor, tonus  muscular  anormal, probleme de balans , echilibru miscare si coordonare.
Pentru acestia , responsabili din punct de vedere ai terapiei sunt : terapeutii fizici, terapeuţti ocupationali, logopezii .
Fizioterapia deprinderilor motorii principale si mobilitatea functionala, cum ar fi: statul., miscarea de tranzitie  de la stat la miscare,  umblatul, cu sau fara dispozitive de ajutor, propulsarea de pe scaunul cu rotile pe o alta suprafata ca  : scaun, toaleta, baie, urcatul  scarilor, utilizarea rampelor, curbelor, si problemele legate de accesul in cladirile  publice.
Terapia ocupationala are în vedere motricitatea fina, motricitatea vizuala , antrenamentul legat de deprinderile folosite in scoala ,  strategii pentru  procesarea deprinderilor senzoriale necesare in activitătile zilnice cum ar fi  mancatul, imbracatul, ingrijitul, imbaiatul., scrisul, precum si  strategii pentru a invata copiii sa isi compenseze deficitele.
Terapia limbajului, sau logopedia, se adreseaza limbii si limbajului,comunicarii cognitive si deprinderii deglutitiei.

.....Deficiente  neurosenzoriale
Pierderea auzului nu afecteaza capacitatea intelectuala a unei persoane sau abilitatea acestuia de a invata. Insa acesti copii au nevoie de servicii speciale de educatie, pentru a primi una adecvata. Aceste acomodari ar putea include urmatoarele: antrenament regulat auditiv, de vorbire si limbaj de la un specialist, sisteme de amplificare, servicii de translator pentru cei care folosesc limbajul semnelor, locuri favorabile in clasa pentru a le facilita citirea buzelor, filme cu subtitrare, instructiuni pentru profesor si colegi in alternarea metodelor de comunicare, cum ar fi cu limbajul semnelor, consiliere.
Trebuie retinut ca pentru acesti copii este mult mai dificil sa invete vocabularul, gramatica, ordinea cuvintelor, expresii frazeologice, sau alte aspecte ale  comunicarii verbale.
Din moment ce 90 % din copiii cu deficiente de auz se nasc asa, din parinti fara probleme, este nevoie de programe de educare , de instruire a parintilor  acestor copii. Comunicarea orala a acestora include vorbirea, citirea de pe buze  si utilizarea restului  de auz ; iar comunicarea manuala  include  utilizarea semnelor, si a ortografiei prin utilizarea degetelor. Acestea doua, formeaza comunicarea totala, folosita de deficientii de  auz..

....
Deficienta vizuala  are o rata de incidenta de 2/ 1000 din totalul copiilor scolarizati. Dar un mare numar dintre acestia mai  au una sau mai multe dizabilitati  aditionale. O alta estimare arata ca 80% din activitatile din scoala se bazeaza pe vedere , ceea ce pune  intr-o dificultate foarte mare pe acesti copii. Deficienti de vedere  sunt cei care  au o vedere minimala sau care nu vad  deloc. Astfel acestia depind  de sistemul lor auditiv si cel tactil, de aceea , pentru a compensa acest deficit, exista sistemul de citit-scris: Braille, precum si specialisti pentru a-i invata  mobilitatea,  orientarea in spatiu si utilizarea  echipamentelor ajutatoare.
In ultimul deceniu s-a observat un număr din ce in ce mai mare de copii cu deficiente de vedere si de copii fara aceste deficiente, educati impreuna in clase  normale, cu un succes uimitor. Acest succes demonstreaza faptul ca , prin suport adecvat si interventie , absolut toti copiii pot  avea  oportunitati  egale  la curriculumul  national..

.....Deficiente neuropsihice
In ceea ce priveste copiii cu deficiente mintale ei prezinta afectiunea primara (dereglarea de baza) la nivelul actiunii cortexului. Tulburarile secundare: capacitatea de comunicare, capacitatea analitico-sintetica, procesele mnezice voluntare, capacitatea imaginativ-creatoare.